maandag 17 augustus 2015

HET VERVOLG.........


Hallo daar zijn we weer!

We hebben het even druk gehad, vandaar dat jullie even niets van ons gehoord hebben. Maak je borst maar nat, hier ons vervolg verhaal.

In het appartement waar we een paar dagen moesten verblijven was het prima te doen. In februari (toen we hier waren om te kijken of USA iets voor ons was) zaten we in hetzelfde appartementen complex. Wat we toen niet gezien hadden, door het pak sneeuw van een meter hoog dat er toen lag, was het zwembad. Hoe kan het ook beter, die lag precies achter ons appartement. Niks mis mee. We hebben een paar dagen mogen genieten van een heerlijke zon met een verkoeling in het zwembad. Hier hebben we nog een echt vakantie gevoel. Is ook niet erg, het is immers nog vakantie!
Voor bijna iedereen, behalve voor Harm, die is weer begonnen met werken.


Marieke had thuis het hoogste woord over het halen van haar rijbewijs op haar 16de hier in de USA. Harm rijdt de auto naar een lege parkeerplaats en laat Marieke achter het stuur zitten. Ze schrikt er van, want ze had niet verwacht dat dit al zo snel zou mogen. Ik doe gelijk mijn gordel om en houd mn mobiel klaar om te filmen. Eerst krijgt ze een standaard verhaaltje over het tien voor twee verhaal enz. Daarna handrem eraf en rijden maar. Shit opslag ruimte op mijn mobiel vol! ARGH!!! Net voor ze het gas en de rem tegelijk indrukt valt mijn mobiel uit. Dat is jammer want dat is nu precies het leukste moment. Harm schiet van de stoel af en stoot zijn hoofd tegen de voorruit, Bart zit tussen de achterbank en de voorstoel en ik lig helemaal in een deuk WANT IK ZAT IN DE GORDELS, hahaha! Ik kan niet stoppen met lachen, terwijl Marieke maar blijft roepen dat ze niet meer wilt en het echt heel eng vind,
Harm een bult op zijn voorhoofd krijgt en Bart weer op de achterbank klimt met een boel geklaag. Op de achtergrond zit ik te brullen van de lach en stop niet meer de eerste 15 minuten, hahaha! Volgende dag heb ik spierpijn van de lach en begin spontaan weer te lachen wanneer het gesprek de kant van de korte  rit op lijkt te gaan. Ik schrijf dit ook weer met een geschater, het was zo leuk om te zien.



We zijn wezen wandelen in onze eigen achtertuin, was erg mooi. we gingen om 10.15 uur het bos in en kwamen om 12.30 er weer uit. We dachten naar de andere kant te lopen. het bos is groter dan we dachten want we hebben de andere kant nooit bereikt, haha! we hebben een waterval opgezocht. Er was niet zo heel veel water. We hebben in de waterval gestaan zonder nat te worden. Ben benieuwd hoe dat van de winter in met al dat smeltwater.





15 aug. zouden we ons huis in mogen, dit werd echter 11 aug, omdat de eigenaar eerder klaar was met rommel ruimen dan dat hij gedacht had. Op de dag van verhuizen regent het "cats and dogs"! Niet vervelend we hebben toch geen tijd om bij het zwembad te luieren. Het contract word getekend en wordt gevierd met champagne en een fruitschaal. Mensen die mij kennen weten dat ik helemaal niet van champagne houd, mijn glas schoof ik dus door naar Marieke. Hier stonden ze even gek van te kijken. Na 1 slok (Marieke vond het ook niet lekker) ging het glas naar Harm. Die krijgt er nooit genoeg van dus dit was een beter besluit. Na we met de eigenaar een rondje door het huis hebben gelopen gingen ze eindelijk weg, met een NL doosje stroopwafels op zak. klein gebaar maar zo gewaardeerd. Eindelijk we kunnen alle spullen (zoals het vorig blog vermelde, 9 koffers.....) het huis in slepen. Harm rijdt nog een keer heen en weer om de rest te halen uit het appartement en om daar uit te schrijven. We willen natuurlijk gelijk THUIS slapen. De bewoners hebben de meeste meubels laten staan, zo ook beddengoed en keukengerei. dat maakt het natuurlijk wel wat comfortabeler. Het uitpakken kan beginnen wanneer Bart en Marieke uit gediscussieerd zijn wie nu welke kamer krijgt. Na een poosje is het duidelijk, Marieke gaat voor de het gastenverblijf en Bart voor de gehele eerste verdieping. Marieke heeft haar eigen badkamer en begint enthousiast haar spullen uit te pakken. En ik mag de rest doen. Echt ver kom ik niet op dag een, de dag is namelijk al bijna voorbij (terwijl hij bij jullie alweer bijna begint).


Heel raar is dat, want ik weet wel een paar mensen die ik heel graag wil bellen om te vertellen dat we vandaag het contract getekend hebben. Dan maar een appje sturen, ze lezen het morgen ochtend  wel, wanneer het voor ons midden in de nacht is. De volgende dag staat facebook en onze app vol met leuke reacties, erg leuk is dat. Harm gaat weer naar zijn werk (iemand moet het geld verdienen) en Marieke is druk op haar verdieping en Bart zet ik aan het werk in de tuin. Hij mag takken gaan kappen, als echt TAKKE JOCH, hihi! Hij vind een bijl in de schuur en gaat aan de slag. het gaat hem echter niet snel genoeg. Hij gaat in de schuur op zoek naar grover geschut en vind een ketting zaag. Na een opvoedkundig gesprek over veiligheid gaat hij aan de slag en heeft de slag al gauw te pakken.
Hij heeft al snel een stapel met takken verzameld. De rest van de takken komen later want daar kan hij nu niet bij. Ff groeien nog vent! Na een douche beurt merkt hij dat er iets in zijn oog zit. Tijdens mijn opvoedkundig verhaal over veiligheid ben in vergeten te vermelden dat hij een veiligheidsbril moet dragen. dit had wel handig geweest, want wat blijkt, er zit een splinter onder zijn ooglid. een bezoekje aan de dokter is niet overbodig. De dokter haalt hem eruit en de pijn word meteen al minder. de volgende twee dagen is het oog nog rood, maar heeft er gelukkig geen pijn meer van. Ik heb nog veel meer te vertellen maar het is al laat. Wordt vervolgd........

gr Cindy en de rest van de Markjes!

14 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier in jullie mega huisje, het is toch wel heel stil aan de overkant .. 😔💗 X Q

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal. We hebben er ook om gelachen. Heel veel geluk en plezier in jullie grote huis en gave tuintje .
    Groetjes Mike Erika Leroy en Janice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het delen, het is erg leuk om te lezen. Keep on 'ballpoint-of-toetsenbord-rolling'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad een raar idee dat jullie midden in onze nacht zo druk in de weer zijn aan de andere kant van ons wereldbolletje. Hier na een paar druilerige dagen vandaag weer een voorzichtig zonnetje. Ik heb zelfs sokken aangehad gisteren. Moet niet gekker worden! Voor mij vandaag een jaarlijks hoogtepunt aangebroken. De nieuwe Ikea gids is bezorgd. Heerlijk met een bakkie thee en stroopwafeltje bladeren en neuzen wat er nieuw is. Gauw maar weer eens live gaan kijken. Jullie een Ikea in de buurt? Altijd handig om jullie basis mee aan te vullen. Fijn dat de eigenaar wat spullen heeft achter gelaten. Hilarisch verhaal, die eerste stuntlessen van Marieke. Hopen dat het snel verbetert. Hahaha. Als jullie een beetje op orde zijn in jullie zo te lezen giga huis, hoop ik dat je wat plaatjes hebt van de binnenkant. Erg leuk om jullie blog te lezen. Tot snel weer. Liefs van deze kant van het aardbolletje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. morgen gaan we, Martina. het is wel ff rijden 1,5 uur maar je moet er wat voor over hebben toch!

      Verwijderen
  5. Hallo lieverds. Wat leuk om details te lezen. Hoewel we al goed op de hoogte blijven.
    Tot snel! Liefs van (o)pa en (o)ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha,ik had van de week al een kort filmpje van Mariekes eerste rijles gezien bij Q....wat een verhaal !!!

    Die mannen kunnen nog wel even door blijven hakken en zagen,hoeveel open haarden telde dit huis ook alweer 😂😂

    Moet je eerlijk zeggen dat ik je de laatste tijd,toen we op de camping zaten niet zo miste . Maar nu we weer thuis zijn voel ik t "gemis" toch wel hoor....

    Gisteren sloeg m'n hart ff een X extra over toen ik je in de keuken zag staan,maar die droom was snel over toen je Sis naar buiten liep :-( Zo van veraf lijken jullie toch wel verdomd veel op elkaar !!!
    Was NIET leuk !!

    Je blog is weer leuk om te lezen,Liefss xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Van der Markies!
    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar aan de andere kant!
    Hilarisch om te lezen over Marieke's 1e rijles! Ik zou ook in mijn broek gepiest hebben van het lachen.
    Krijg je weer van die heerlijk"hier een kleine bocht naar rechts" oink.....oink.... momenten! Weet je nog Cin?����
    Ik blijf jullie volgeneen kijk uit naar jullie volgende belevenissen!
    ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ieieiew!

      ja die weet ik nog Mariska, flauwe bocht was het toch? we zaten wel eens waar dwars in de auto maar ja, hahaha!

      Verwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eindelijk het werkt.....

    Super leuk om te lezen dat het jullie goed bevalt. Heel herkenbaar vooral die tweede auto Cin... 👍

    BeantwoordenVerwijderen